En idé som ska bli ett arbete???!

Jag är sjuk, och just nu har jag haft min sämre period, och det är när jag trots mina "unga" 37 vintrar, drabbas av en 97- åring förkroppsligad.
Jag är halt och lytt och rör mig som en förståndshandikappad i ultrarapid, den kan t upp till 4 månader innan det släpper och jag kan börja röra mig som den "ungdom" jag är. Väderomslagen är värst, så om den gamla diagnosen har blivit en annan vet jag inte, men det ska jag väl snart bli varse om då jag börjat dra i tåtarna så att dom här läkarna ska kunna bota mig, eller åtminstone ge mig lindring.

Nåväl, när man inte får hjälp inom sjukvården, inte får vara sjukskriven, och inte får mediciner så undrar man ju hur den här jävla regering hade tänkt det?
Jag har liknat Reinfeldts Här vid Hitler och hans hantlangare.
För om man ska dra några snarlika drag som de båda föresprokar så handlar det om att utplåna fotfolket. I Hitlers fall var det den ariska rasen som skulle bevaras och för Lille Fredrik så är det de blå småguldäggen som ska värderas och resten kan man plöja ner i marken och endast använda oss till gödsel för den nya generationen av små Fredrik'ar och Filipp'or.
Det dom ser till helt krasst är att om dom tar bort alla pengar, mediciner, sjuk och socialförsäkringar, och dessutom så måste landstingen spara ännu mer så att även psykvården blir magrare än vad den redan varit i många år. Ja men då tar ju snart alla stackare livet av sig!
Nähä säger ni, men vänta bara och sanna mina ord, ni ska få se. Suicidantalet kommer att öka dramatiskt, liksom barn och hustrumisshandeln. För alla jävla skyddsnät är totalt eliminerade. Med flit skulle jag vilja säga. 
Så ska Reinfeldt få Sverige på fötter igen, utan drängar och bänder, bara adel och köpmän kommer att klara sig undan. FÖr det är dom som har kapitalet i fickan och som fått via navelsträngen och modersmjölken. Utan att behövt bekymra sig över valkar i handflator, för små kängor och skavsår.
De blå sätter sig på väldigt höga halta hästar, och värst för dom blir det när Svenskarna vaknat, och insett att det är arbetarna som gjort Sverige. Inte regeringen elelr politikerna...

Men så jag tänkte då en tanke, nu när vi skaffat mer bekymmer i form av små hundar, och en naken liten sådan.
Då jag knappast tillhör den eliten inom yrkeskarriärerna som alla företag vill ha, då jag bara kan jobba när jag är pigg nog, och när jag själv känner att jag klarar av dagen, att jag måste nog hitta på något eget.
Jag är en tusenkonstnär, jag kan lite av varje. Har lite av varje i min utbildning också, så varför inte göra en Pot Purri av mig själv och sälja det jag duget till, när jag orkar!?
Jag kan jobba hemifrån, göra så mycket jag orkar och vara min egen chef, och jag får dessutom ett variabelt yrkesliv.
Jag kan sy, jag är utbildad grafisk illustratör, dataentrepenör... Hm måste ju gå på nåt vis?
Jo, så jag tänkte ju då att när jag ändå syr kläder till vår egen hund, kan jag ju sy til andra. Plus att de kläder som man inte ger bort till bättre behövanden, det är något man kan använda! Återvinning.

Lämna in din gamla jacka, och jag syr om den till ett get- täcke, eller hundtäcke, eller vad det nu kan vara du vill ha!?
Varför kasta de kläder som är för fula eller trasiga för att ge till insamlingar, när vi helt enkelt tar och gör om dom!
VIPS har jag en liten affärsidé och en nisch.
Dessutom så kan jag göra logotyper till företag, har ju ingen större erfarenhet men när jag har utbildningen så varför inte uttnyttja den då?

I Sverige som det ser ut idag, kan kman knappast tro att någon tar hand om en, utan det får man försöka se till själv. Det ska jag försöka göra.

Så ni vet om ni behöver nåt omsytt för en billig peng, så hör av er!
 
Hälsn Maria och Doggy Style


Kommentarer
Postat av: sara

jaa varför inte, de va ju en super bra ide' att starta nå eget å dessutom hemifrån då du kan bestämma dina egna dagar/tider.

de skull ju vara helt pööörfekt...

hoppas du bli bättre snart.. pöss

2010-01-18 @ 18:38:36
URL: http://decembermorsa.blogg.se/
Postat av: Jessica

Säg till om du behöver nå tyg för jag har nämligen en hel garderob som bara står och dammar, där lär de väl finnas nått som går omvandla :)

2010-01-20 @ 12:59:26
Postat av: Sonja

Säja vad man vill men en klok kvinna har du alltid varit.Och dina ord väljer du sååå rätt i dina beskrivelser. Puss & Kram :)

2010-02-01 @ 20:51:10
Postat av: Henrik

Tycker faktiskt att du är lite väl elak mot Reinfeldt nu. Han och mauderaten (kallar inte Maud för centerpartist)har ju träffat flera 'sjuka' som har blivit så glada över att få en ny chans. Sedan får man väl komma ihåg det enda sanna som han har sagt(dvs där han öppet visar sin fruktansvärda människosyn):"Välfärdsstaten är omöjlig som konstruktion....Tro inte på bidrag i framtiden. Tro inte på politikerna". Från och med den dagen har han ljugit sig blå bara för att kunna bli statsminister. Men när det gäller attacken mot de sjuka har 'alliansen' begått sitt största misstag. De flesta känner någon som är sjuk och upptäcker hur de nya reglerna drabbar folk. Till och med de som anser att man ska piska arbetslösa tillbaka inser nog att det inte hjälper med sjukdomar.

2010-02-10 @ 17:02:42
URL: http://vendelvagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0